Direct door naar content
Trainen vanuit je luie (rol)stoel. De beste doe-het-zelf-filmpjes op een rij. afbeelding nieuwsbericht

Trainen vanuit je luie (rol)stoel. De beste doe-het-zelf-filmpjes op een rij.

16 oktober 2017

Hoe doe je gewoon thuis oefeningen om je lichaam sterker te maken als je in een rolstoel zit? Nou…zo dus.

Afvallen, fit worden en spieren kweken. Dat kan je doen vanuit je rolstoel. En waarom zou je dat doen? Nou, omdat er nogal wat voordelen aan zitten.

- zo vergroot je je uithoudingsvermogen
- je vermindert hierdoor gewrichtspijn
- je voelt je meer in balans in de rolstoel
- je wordt flexibeler
- je spiermassa neemt toe

Overtuigd?

1. Kijk dan naar coach Nicole, haar oefeningen zijn makkelijk te volgen. Deze cardio work-out is er op gericht om calorieën te verbranden.


2. Deze lessen zijn ontwikkeld voor mensen met een dwarslaesie, maar in wezen werken ze fantastisch voor iedereen die in een rolstoel zit. Kijk zelf maar.


3. Ook leuk: aerobics! De bewegingen zijn simpel, en de muziek is vrolijk.


4. Wil je meer flexibiliteit, kracht en cardiotraining, dan is deze work-out geschikt voor jou. Sowieso is het geschikt voor iedereen, of je nou wel of geen beperking hebt.


5. Buikspieren aan bod! Even tien minuten aanpoten met trainer Martin, die zelf in een rolstoel zit. Hij laat zien hoe je strakke buikspieren krijgt.


Voordat je aan een fitness programma begint, vraag je huisarts dan wat voor jou de mogelijkheden zijn. Zorg ervoor dat je je lichaam niet overvraagt. Bouw altijd rustig op en forceer niks. Veel plezier!

×