Direct door naar content
Deze kledingketen lanceerde een heel coole campagne met gehandicapte kinderen afbeelding nieuwsbericht

Deze kledingketen lanceerde een heel coole campagne met gehandicapte kinderen

06 maart 2018

Om hun dertigjarige bestaan te vieren, heeft River Island een kinderkledingcampagne gelanceerd waarin zes kinderen met een handicap de hoofdrol spelen. 

De kledingketen werkt voor de campagne samen met de anti-peststichting Ditch the label. De boodschap: labels zijn voor kleding, niet voor kinderen. Voor de campagne zijn zes Britse kinderen gecast die ieder op hun manier uniek zijn. De kinderen zijn tussen de twee en elf jaar en hebben verschillende aandoeningen. Er zitten kinderen tussen met het syndroom van Down, blinde kinderen en hersenverlamming. 

Een van de sterren van de campagne is de tien jaar oude Lois. Lois is geboren met het 18q deletie syndroom. Bij deze aandoening worden kinderen geboren zonder een stukje van chromosoom 18. Het is een heel zeldzame aandoening die 1 op de 400.000 kinderen raakt. In het geval van Lois betekent het dat ze doof en hypermobiel is, spraakproblemen en een leerachterstand heeft. Dat weerhoudt het meisje er niet van als een waar topmodel in de campagne rond te paraderen. “Ik ben zo trots op Lois. Ze vindt het heerlijk om voor de camera te staan en is echt een natuurtalent. Iedereen zegt al sinds ze een baby is dat ze model moet worden”, zegt haar moeder. “Lois is snel moe, waardoor sportclubjes en hobby’s lastig zijn. Modellenwerk is perfect omdat het leuk en vriendelijk is en de tijd waarin ze moet optreden relatief kort is.”

Het modellenbureau waarbij de kinderen zijn aangesloten, is enorm blij met dit initiatief. “We hopen dat andere merken volgen nu River Island het goede voorbeeld geeft en diversiteit in hun campagnes laat zien. We willen dat diversiteit de norm wordt en werken hard om dat te laten gebeuren”, zegt woordvoerder Laura Johnson. 

Bron: The Independent. Beeld: River Island

×

Zoeken