Direct door naar content
River Island komt met inclusieve campagne afbeelding nieuwsbericht

River Island komt met inclusieve campagne

09 oktober 2018

Modemerk River Island wil meer diversiteit in de modewereld zien. Hun nieuwste campagne ‘Labels are for clothes’ is daar een goed voorbeeld van.

Om hun nieuwste collectie te showen heeft River Island de hulp ingeschakeld van een bont gezelschap aan verschillende mensen, met verschillende uiterlijke kenmerken. Modellen van verschillende etniciteiten, met gevarieerde lichaamsvormen, modellen met handicaps, ze zijn allemaal vertegenwoordigd. Want: zij zijn ons, zij zijn iedereen. En iedereen draagt tenslotte kleren.

River Island wil met haar campagne een ode brengen aan mensen die maling hebben aan stereotyperingen en zichzelf durven te laten zien zoals ze zijn. Want hoe je er ook uitziet, wat je ook hebt, uiteindelijk zijn we allemaal mensen. En hebben we allemaal onze eigen schoonheid. De reacties op de campagnes zijn onverdeeld positief. Logisch, want we hebben lang genoeg alleen maar zogenaamd ‘perfecte’ mensen op de catwalk en in de bladen gezien. Mensen die, laten we eerlijk zijn, ruim in de minderheid zijn en bovendien vaak eigenlijk niet eens bestaan, omdat hun echte uiterlijk door de industrie ook nog eens verfraaid wordt. Maar, times are a changin’ en wij zijn er klaar voor!

‘Labels are for clothes is een samenwerking met stichting Ditch the Bullying, dat zich inzet voor een inclusieve wereld voor iedereen.

Vind jouw sport

Van atletiek tot zwemmen: met onze Sportzoeker vind je gemakkelijk jouw favoriete sport of activiteit. Met meer dan 4250 sportclubs is er altijd een sport die bij je past.

Sport zoeken

Terug naar nieuwsoverzicht Aanbevolen berichten

Programma van:

Partners: