Direct door naar content
Sport online vanuit huis mee met Sportcentrum Reade afbeelding nieuwsbericht

Sport online vanuit huis mee met Sportcentrum Reade

01 april 2020

Ook in deze tijd vindt Sportcentrum Reade het belangrijk dat iedereen, maar ook zeker mensen met een beperking, thuis in beweging blijft. Met deze reden is Reade Online in het leven geroepen. Online Pilates, buikspierkwartier, bewegen met jeugdreuma, Top Fit worden met de Dirk Kuyt Foundation en meer. Meld je hier gratis aan en doe mee met de lessen!

Pilates
Pilates is een intensiever trainingsconcept dan yoga. Hierbij worden uitgebalanceerde oefeningen gedaan die staand, zittend of op de mat worden uitgevoerd. Het doel van deze oefeningen is het hele lichaam te stretchen, versterken en in balans te brengen. De oefeningen worden dusdanig aangeboden dat iedereen op zijn eigen niveau mee kan doen. Een les duurt ongeveer 20 minuten en wordt begeleidt door Carolien Kuin, sportbegeleider en bewegingsagoog van Sportcentrum Reade.

Buikspieren
Tijdens deze 15 minuten durende work-out worden spierversterkende oefeningen aangeboden voor de buik en de rug. Daarnaast komen ook wat rek- en strekoefeningen aan bod. Doe mee vanaf de bank, stoel of grond. De les wordt tevens verzorgd door Carolien Kuin van Sportcentrum Reade.

Oefensportmix
Waar normaliter de les bestaat uit dynamische beweegvormen, probeert Carolien Kuin op speelse wijze jouw kracht, conditie en coördinatie op peil te houden in deze 20 minuten durende work-out die thuis uitgevoerd kan worden. Wees creatief, waar een bal gebruikt wordt, kan ook een appel jouw hulpmiddel zijn voor deze les!

Bewegen met jeugdreuma
Janneke Houtman, kinderfysiotherapeute bij Reade, wilt jou als kind/ jongere in beweging houden en biedt je in de video’s laagdrempelige oefeningen voor kracht, conditie, lenigheid en coördinatie. Allemaal thuis uit te voeren op jouw eigen tempo.

Dirk Kuyt Foundation – Topfit programma
Ook op Reade online te vinden, de beweeglessen van het Topfit programma van de Dirk Kuyt Foundation. Een training duurt ongeveer 15 minuten en omvat 8 verschillende oefeningen. Deze zijn gericht op het verbeteren van jouw mobiliteit, kracht, balans en lenigheid. Iedere oefening wordt eerst duidelijk uitgelegd, waarna jij deze mee kan doen met de instructeurs en sporters. 

×

Zoeken

De website wordt doorzocht