Direct door naar content
Zo kom je fit de kerstdagen door! afbeelding nieuwsbericht

Zo kom je fit de kerstdagen door!

22 december 2021

Kerstmis zal komend weekend door de lockdown net iets anders verlopen, maar één ding zal waarschijnlijk bij jou ook hetzelfde zijn: net iets te veel lekker eten bij het kerstonbijt, - brunch of diner. Hoe zorg je er nou voor dat je na de kerstdagen niet met al te veel overtollige kilo’s blijft zitten? Wij helpen je de kerstdagen fit door te komen!

Met deze vijf tips ben je de overtollige kilo’s bij wijze van spreken al kwijt voor ze eraan komen. En voor je denkt: dat lukt mij nooit… Met deze tips is het echt niet moeilijk.

1. Maak een wandeling

Tijdens de kerstdagen heb je tussen de eetmomenten meestal voldoende tijd over en die ‘pauzes’ kun je goed gebruiken om even naar buiten te gaan. Wandelen is ideaal om snel vet te verbranden. Of je dat nu te voet of rollend doet, maakt niet uit. Hoe langer hoe beter, maar een korte wandeling van een half uurtje is zeker ook al zinvol.

2. Gezonde boodschappen

Bij het doen van je kerstboodschappen kun je ook al het verschil maken met de gezondere keuzes. Dus lekker veel groente en niet al te veel vette producten. Zorg ook dat je niet al te ruim inkoopt zodat je niet nog een derde, vierde en vijfde kerstdag nodig hebt om van al dat lekkers af te komen.

3. Doe thuisoefeningen

Net als een wandeling kun je met kerst ook vast wel even een momentje vinden om wat oefeningen te doen. Waarom niet gelijk na het opstaan, vlak voor het kerstontbijt? Onder de nieuwstag ‘Ik beweeg Uniek’ vind je allerlei beweegfilmpjes die nu van pas komen.

4. Drink veel water

Probeer tijdens de kerst de dranken met alcohol en veel suikers te laten staan. Het beste alternatief is water. Dit is veel gezonder en ook nog eens goedkoper. Voldoende water drinken stilt bovendien het hongergevoel en zal ervoor zorgen dat je minder snel trek krijgt in een (ongezonde) snack. 

5. Stel alvast een doel!

Laten we ook alvast naar het nieuwe jaar kijken, want dat begint toch al bijna. Door jezelf een realistisch doel te stellen kun je het fit blijven veel beter volhouden. Als je ziet dat het je lukt steeds kleine stapjes op weg naar dat doel te zetten dan werkt dat motiverend. Denk dus deze kerst alvast na over een doel voor in 2022 om gezond en fit te blijven met voeding en voldoende beweging. Dan kun je op 1 januari zo beginnen aan je eigen plan!

Terug naar nieuwsoverzicht Aanbevolen berichten

Kami is de eerste virtuele influencer met Down

Disco zonder drempels gaat ‘eindelijk los’

Podcasttip: levensruil in ‘All Inclusive’

Programma van:
326 gemeenten Logo gemeenten
Partners: