Direct door naar content
Keisha laat handicaps omarmen met modelijn afbeelding nieuwsbericht

Keisha laat handicaps omarmen met modelijn

21 januari 2020

Ze was 24 jaar oud toen ze werd gediagnostiseerd met spierdystrofie van de ledematen. Acht jaar later heeft Keisha Greaves (32) een succesvolle carrière in de mode met haar eigen merk Girls Chronically Rock. 

De beperking van Keisha uit Massachusetts leidt ertoe dat de spieren in haar armen en benen extreem zwak worden. De Amerikaanse had wat moeite om te accepteren dat ze achteruit ging, maar inmiddels heeft ze geleerd ermee om te gaan. Elke ochtend is er weer de onzekerheid hoe haar lichaam aanvoelt, maar ondanks de moeilijkheden heeft Keisha haar liefde voor mode omgezet in een succesvolle carrière. Dat komt tot uiting in de lancering van haar eigen merk: Girls Chronically Rock. 

Alles kwam samen
“Elke keer als ik wakker wordt, weet ik niet hoe mijn lichaam voelt”, legt Keisha uit. “Ik kan mijn rechterarm niet optillen om iemand een simpele handdruk of knuffel te geven. Dingen als aankleden is altijd een uitdaging voor mij.” Maar dat heeft haar niet tegengehouden om haar dromen na te jagen. “Veel mensen zeggen tegen me dat ze niet weten wat mijn beperking inhoudt, dus ik besloot na mijn modestudie iemand in de arm te nemen die me hielp met het opzetten van een website. Vervolgens ben ik gaan ontwerpen en logo’s gaan maken. Zo kwam alles samen.”

T-shirts
Met haar merk wil Keisha anderen inspireren om positief in het leven te staan en hun beperkingen te omarmen. De 32-jarige vrouw is dankbaar voor het succes van Girls Chronically Rock. “Ik heb altijd van grafische t-shirts met veel kleuren en vormen gehouden”, legt Keisha uit. “Dus ik dacht: waarom start ik geen t-shirtlijn om mijn verhaal te delen? De verkoop gaat prima. Recent heb ik ook een collectie voor kinderen toegevoegd. Door mijn merk ben ik met veel mensen in contact gekomen.”

“Ik wil gewoon bewustzijn creëren over beperkingen bij een grote groep"

Keisha Greaves

Overal in de winkels
Keisha hoopt dat ze haar merk ook naar New York uit kan breiden. “Ik wil gewoon bewustzijn creëren over beperkingen bij een grote groep. Ik wil dat mensen begrijpen wat Girls Chronically Rock is.” Ze krijgt veel positieve berichten via sociale media. “Bijvoorbeeld van mensen die zeggen dat ze mijn verhaal supermooi vinden. Dat doet me goed. Ik hoop dat mijn merk uiteindelijk overal te koop is!”

Kijk hier nog een video met Keisha:


 

 

Aanbevolen berichten

Minister van Gehandicaptenzaken pleit voor mondkapjes

Grieken hadden al hellingbanen voor gehandicapten

Jongeren in woongroep dolblij met trampoline

Zoeken

De website wordt doorzocht
Sluit zoeken×