Direct door naar content
Boodschappenlijstje voor een gezonde levensstijl afbeelding nieuwsbericht

Boodschappenlijstje voor een gezonde levensstijl

26 februari 2019

Voor veel mensen is het bezoekje aan de supermarkt een standaard routine. Je pakt een halfje brood met wat beleg, een pak melk en een lekkere hamburger, aardappelen en wat groenten voor het avondeten. Vlak voor je naar de kassa loopt gooi je nog gauw een zak chips of een reep chocolade in je boodschappenkarretje. Toch is het beter om (meer) producten die je gezond houden in je winkelwagentje te gooien. Daarom geven we je tips voor je boodschappenlijstje. 

Bij het vullen van je boodschappenkarretje is het natuurlijk altijd goed om rekening te houden met de schijf van vijf. Al zal je daar in alle haast van het boodschappen doen misschien niet altijd op letten. Daarom geven we je wat tips: 

Volkorenbrood en pasta
Eet je graag brood tussen de middag of pasta als avondeten? Kies dan voor de volkoren variant! Dat is niet alleen gezond, maar zorgt er ook voor dat je voldoende granen binnen krijgt. 

Fruit zoals bananen, appels of sinaasappels
Een trosje bananen of juist een zak (sinaas)appels: allemaal supergezond en altijd goed om in huis te hebben. Vooral als je snelle trek hebt en even iets zoetigs wilt eten. 

Kip
Gebraden kip, gebakken kip, kipfilet voor op brood, kipsalade…. Kan allemaal! En het is nog gezond ook! De veelzijdigheid van kip maakt het bovendien perfect voor mensen die weinig tijd hebben om te koken. 

Eieren
Eitjes eten is altijd goed! Per ei krijg je bovendien tien procent van je dagelijkse eiwitbehoefte binnen. En eiwitten bevatten bovendien alle essentiële aminozuren die je nodig hebt. Goed voor het herstel van je spieren na een training of een wedstrijd!  

Noten
Een handje noten eten kan nooit kwaad. Daarom is het verstandig om bij elke shopbeurt een zakje noten mee te nemen. Noten - vooral amandelen - zijn niet alleen lekker, maar ook nog eens een goede bron van vitamine E. 

Pure chocolade
Als je toch een reep chocolade wilt hebben…… Koop dan een reep pure chocolade. Een reep pure chocolade bevat namelijk (meer) antioxidanten. En juist dat zorgt voor een bevordering van de gezondheid van het hart. 

Yoghurt
Ook yoghurt is net als bijvoorbeeld kip en eieren een gezonde bron van eiwitten en calcium. Yoghurt kun je bovendien ook nog eens lekker combineren met fruit, noten of een beetje geraspte pure chocolade. Gezond en lekker! 

Diepvries roerbakgroenten
Altijd groenten in huis? Simpel! Koop diepvries roerbakgroenten! Bevroren gemengde groenten besparen je veel voorbereidingstijd en bieden bovendien dezelfde belangrijke voedingswaardes als hun verse tegenhangers.   

Zoete aardappelen
Zin in wat aardappelen bij het avondeten? Kies dan voor de zoete aardappelen. Een goede bron van vitamine A en C en daarnaast ook kalium, ijzer en de mineralen mangaan en koper. Je kunt er bovendien van alles mee doen, van frietjes bakken tot ze gebruiken in de hutspot.

×