Direct door naar content
Fitness met goalballers Celeste en Stephanie afbeelding nieuwsbericht

Fitness met goalballers Celeste en Stephanie

23 april 2020

Team Goalball Nederland traint op dit moment thuis. De goalballers Celeste en Stephanie laten zien dat je met een stapeltje wc-rollen in de huiskamer nog heel hard aan je conditie kunt werken. Doe je mee?

Goalball is een sport die erg geschikt is voor blinden en slechtzienden. Celeste Troost is zeer slechtziend en ontdekt ongeveer zeven jaar geleden goalball. Volgen haar is de sport met geen enkele sport te vergelijken, vertelde ze ons al eerder. “Er is natuurlijk ook geen tegenhanger van. Het is een teamsport dus je doet alles samen. Dat vind ik ook leuk hieraan. Het is verder ook een uitdagende en tactische sport. Dat alles gecombineerd trekt mij heel erg in deze sport.”  Lees hier het hele interview met Celeste.

Corona fitness
Nu Celeste thuis moet trainen heeft ze het samen met teamgenoot Stephanie maar creatief aangepakt. In onderstaand filmpje zie je hun corona fitness met natuurlijk een belangrijke rol weggelegd voor de wc-rol. In hun korte programma pakken ze alles mee: balans, buikspieren en armspieren. Dat zijn trouwens ook allemaal oefeningen die van pas komen bij goalball. 

 
Corona fitness

Corona-wc-papier fitness met Celeste en Stephanie.

Posted by Team Goalball Nederland on Monday, March 16, 2020

Squats
Op de facebookpagina van Team Goalball Nederland staan trouwens nog meer oefeningen voor goalballers die dus ook geschikt zijn voor blinden en slechtzienden. Zo is de squat bijvoorbeeld een hele goede oefening om nu te doen. Kleine uitleg daarbij: Ga op schouderbreedte staan en zak door je knieën. Je hoofd blijft zo dicht mogelijk bij het plafond en je rug blijft dus recht. Probeer met je billen zo laag mogelijk te komen maar laat je knieën niet voor je tenen komen. Voor balans kan je je armen voor je uitstrekken of in je zij zetten. Herhaal in 45 seconden zoveel mogelijk squats maar uitvoering blijft belangrijker dan het aantal herhaling. 

 
Oefening 4: De Squat

Met een beetje Corona vertraging. Maar deze oefeningen kan je ook thuis doen gelukkig! Oefening 4: de Squat Ga op schouderbreedte staan en zak door je knieën. Je hoofd blijft zo dicht mogelijk bij het plafond. Je rug blijft dus recht. Probeer met je billen zo laag mogelijk te komen maar laat je knieën niet voor je tenen komen. Voor balans kan je je armen voor je uitstrekken of in je zij zetten Herhaal in 45 seconden zoveel mogelijk squats maar uitvoering blijft belangrijker dan aantal.

Posted by Team Goalball Nederland on Friday, March 13, 2020

 

Aanbevolen berichten

Steeds meer oplossingen voor sportvervoer

Een speciale fitness workout met prothese

6 ‘moddervette’ webinars over aangepaste sport

Zoeken

De website wordt doorzocht
Sluit zoeken×