Direct door naar content
Zo krijg je de kerst- en coronakilo’s eraf afbeelding nieuwsbericht

Zo krijg je de kerst- en coronakilo’s eraf

27 december 2020

De kerstdagen zitten er weer op. Door corona was het een andere kerst dan anders, maar voor veel mensen zal gelden dat ze net als andere jaren toch weer net iets te veel hebben gegeten de afgelopen dagen. Heb jij ook net iets te vaak je gourmetpannetje gevuld en net een paar drankjes te veel gedaan? Het is helemaal niet gek dat je tijdens de kerst even niet wil denken aan de extra kilo’s die er aanvliegen. Maar dan moet je misschien nu wel aan de slag.

Met deze vijf tips ben je die overtollige kilo’s net zo snel kwijt als ze dat eraan kwamen. Deze tips werken natuurlijk ook voor de tijdens de lockdown opgebouwde coronakilo’s. 

1. Stel een doel 

Het is om te beginnen belangrijk dat je jezelf een realistisch doel stelt van kleine stapjes. Dat werkt motiverend en het is daarna ook gemakkelijker vol te houden! Het moment dat je start is daarbij ook bepalend. Je kunt natuurlijk gelijk morgen starten, maar je weet ook: Oud en Nieuw staan nog om de hoek. Kun je dan inhouden op de oliebollen en appelflappen? Misschien dus een goed idee om op 1 januari fris te beginnen aan je 'dieet'.  

2. Ruim de koelkast en de kastjes op

Tijdens de feestdagen zitten de koelkast en de keukenkastjes waarschijnlijk propvol met allemaal ongezonde lekkere dingen. Als je wil beginnen met afvallen is het goed om in je kastjes ook schoon schip te maken. Maak dus je kastjes leeg voordat je begint met afvallen Dan kun je ook niet stiekem naar een (slecht) tussendoortje grijpen!

3. Doe gezonde boodschappen

En als je voorraadkasten leeg zijn, dan moet je boodschappen doen. Denk daarbij eens na over gezonde keuzes: voldoende groente en fruit en zo min mogelijk suikers. Gezonde voeding tikt echt aan in jouw plannen!

4. Drink veel water

Geen champagne of frisdrank meer! Het is tijd voor veel water. Voldoende water drinken stilt bovendien het hongergevoel en zal ervoor zorgen dat je minder snel trek krijgt in een (ongezonde) snack. 

5. Tijd om te sporten! 

De sportscholen en zwembaden zijn in de lockdown nog altijd gesloten. Maar dat betekent niet dat jij niet kunt sporten. Vuk op deze website ‘ik beweeg uniek’ in en kijk naar alle video’s met thuisworkouts. Sporten of bewegen is samen met gezonde voeding de gouden combi om af te vallen! 

Je hoeft dan niet gelijk aan sport te denken waarbij je gaat zweten en heel erg moe wordt. Een lange wandeling maken in jouw omgeving kan al heel veel effect hebben. Een stuk in je rolstoel rollen telt natuurlijk net zo hard mee. Als je maar beweegt! 

Terug naar nieuwsoverzichtAanbevolen berichten

Kijktip: Netflix-docu ‘Crip Camp’

Michiel bedacht een ‘blindengeleide robot’

De beste sporten met een meervoudige beperking

Zoeken
De website wordt doorzocht
Sluit zoeken×